Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Committee for Citizens in Education, Columbia, MD.
TitelPublic Testimony on Public Schools.
Quelle(1975), (289 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccountability; Citizen Participation; Collective Bargaining; Decision Making; Educational Change; Elementary Secondary Education; Governance; Nontraditional Education; Policy Formation; Political Power; Power Structure; Public Opinion; Public Schools; Teacher Associations
AbstractThis book reports on public hearings that examined issues related to the question "Who controls the public schools?" The hearings concerned the citizen's role in the establishment of policy and in decision-making in the operation of the public schools. Hearings were held in Minneapolis, St. Louis, Portland (Oregon), Atlanta, and Los Angeles. Testimony was also taken from citizen activists from Alabama, Mississippi, Florida, and South Carolina. The book also includes chapters on the major governance issues and offers a governance plan claimed to be "a first step toward returning control of American schools to the people they serve." (Author/MLF)
AnmerkungenMcCutchan Publishing Corporation, 2526 Grove Street, Berkeley, California 94704 ($11.00, Quantity discounts)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: