Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSearle, Barbara; und weitere
InstitutionStanford Univ., CA. Inst. for Mathematical Studies in Social Science.
TitelApplication of Radio to Teaching Elementary Mathematics in a Developing Country. Second Annual Report.
Quelle(1975), (182 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Radio; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Evaluation; Instruction; Mathematics Education; Systems Development; Testing; Nicaragua
AbstractThis report describes the activities of the Radio Mathematics Project of the Institute for Mathematical Studies in the Social Sciences (IMSSS) during the 1974-75 fiscal year. This project is funded by AID for the purposes of (1) developing and testing a cost-effective system of radio instruction in elementary mathematics for developing countries, (2) developing a methodology for producing radio materials based on rapid feedback concerning student performance, (3) beginning a program of research on learning by radio, and (4) helping a host institution develop the capability to continue or expand the program. The second year of the project, beginning July 1974, was devoted primarily to testing the system and training teachers in Masaya, Nicaragua. These activities and their results are described in this document. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: