Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Richard E.
TitelInstructional Variables in Meaningful Learning of Computer Programming.
Quelle(1975), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Programs; Computer Science Education; Educational Research; Learning Processes; Models; Programing Languages; Research Projects; Teaching Methods
AbstractSome 120 undergraduate students participated in experiments to learn how novice computer programers learn to interact with the computer. Two instructional booklets were used: A "rule" booklet consisted of definitions and examples of seven modified FORTRAN statements and appropriate grammar rules; the "model" booklet was identical with the addition of a page describing computers in familiar terms. Two types of questions were used: generative and interpretive. Three experiments were conducted using various combinations of booklets and questions. Findings support the idea that a meaningful set of familiar experiences prior to instruction may result in a learning process of assimilating new material and organizing it in the context of that set. (JY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: