Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerrill, M. David; Goodman, R. Irwin
InstitutionNational Special Media Institutes.
TitelSelecting Instructional Strategies and Media: A Place to Begin.
Quelle(1972), (197 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Audiovisual Aids; Educational Development; Educational Media; Educational Technology; Instructional Design; Instructional Materials; Instructional Systems; Material Development; Media Selection; Multimedia Instruction; Teaching Methods; Workbooks
AbstractA five-step process of selecting instructional strategies and media is provided in workbook form. Nine instructional strategies--four in the cognitive domain, three in the psychomotor domain, and two in the affective domain--are included, with two sample media prescriptions for each. A special flow chart table of contents shows the route through the five steps, defined as (1) write an objective; (2) determine the domain; (3) select strategy; (4) write strategy prescription; and (5) select appropriate media. Illustrative examples are provided for each strategy. Appendixes include suggestions for the use of instructional media, and an instructional media resources inventory. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: