Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTavormina, J. B.; und weitere
InstitutionVirginia Univ., Charlottesville.
TitelChronically Ill Children: A Psychologically and Emotionally Deviant Population?
Quelle(1975), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Asthma; Children; Cystic Fibrosis; Diabetes; Emotional Adjustment; Exceptional Child Research; Hearing Impairments; Personality Assessment; Social Adjustment; Special Health Problems; Stress Variables
AbstractTo investigate vulnerability to psychological and emotional stress among chronically ill children, a battery of personality tests was selectively administered to 144 children (5- to 19-years-old) afflicted with one of the following conditions: diabetes, asthma, cystic fibrosis, or hearing impairment. Analyses centered on comparisons of norms developed for each scale with overall sample scores and scores broken down by age, sex, and type of illness. While some differences from normal children were noted (such as the hearing impaired Ss deviated from established norms in terms of lowered self-concept and that adolescents tended toward introversion), results consistently demonstrated Ss' functional strengths and coping abilities rather than their deviance from the norm. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: