Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSumner, Gerald C.; und weitere
InstitutionRand Corp., Santa Monica, CA.
TitelFederal Programs Supporting Educational Change, Vol. 3: The Process of Change. Appendix C: Innovations in Bilingual Education.
Quelle(1975), (153 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdoption (Ideas); Bilingual Education; Case Studies; Change Agents; Change Strategies; Diffusion; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Federal Aid; Federal Programs; State Departments of Education
AbstractThis appendix deals with Title VII of the Elementary and Secondary Education Act, which funds bilingual education projects proposed by local school districts. Section 1 describes the origins and the planning and management strategies that the United States Office of Education adopted for this program. Section 2 describes the role of state education agencies. Section 3 presents syntheses of fieldwork case studies, which describes the similarities and differences found in the planning, implementation, and adaptation of each of the projects covered. It also attempts to generalize from the limited evidence. Section 4 presents the individual case studies for these bilingual education projects. (Author)
AnmerkungenRand Corp., 1700 Main Street, Santa Monica, California 90406 ($7.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: