Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Ralph; Kobes, David A.
InstitutionUniversity of Northern Iowa, Cedar Falls.
TitelThe Influence of Family Size on Learning Readiness Patterns of Socioeconomically Disadvantaged Preschool Blacks.
Quelle(1974), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Youth; Concept Formation; Educational Assessment; Expressive Language; Family Influence; Memory; Preschool Children; Preschool Education; Readiness; Skill Development; Socioeconomic Influences; Standardized Tests
AbstractPreschool readiness measures were secured on 35 pairs of disadvantaged 2- to 3-year-old lower SES black children, representing large and small families, to determine the impact of family size on readiness profiles. The findings reveal that blacks from small families achieved significantly higher scores on 3 of the 9 skill areas: Visual Memory, Expressive Language, and Expressive Concepts. The results were reviewed in the context of Inhelder-Piaget formulations concerning the early growth of the intellect, which provide a possible explanation of how intrafamily dynamics may depress the learning of black lower SES preschool children. It is suggested that replication and longitudinal studies are needed to better ascertain the long-term social and educational implications of these findings. (Author/CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: