Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionFerguson-Florissant School District, Ferguson, MO.
TitelExpanding Early Education: The Extended Day Kindergarten.
Quelle(1974), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Elementary Education; Extended School Day; Flexible Schedules; Grouping (Instructional Purposes); Home Visits; Kindergarten; Parent Education; Parent Participation; Parent Teacher Cooperation; Program Descriptions; Teacher Aides
AbstractThis booklet briefly describes an extended day kindergarten program designed to provide a well-rounded curriculum stressing cognitive, social, and physical development; a longer period of time daily for the child in school (four and a half to five hours instead of only three); and greater opportunity for the establishment of parent-teacher relationships. Part of the teacher's time is allocated to home visits in which the teacher discusses the child's progress and ways parents can help the child at home and at school. The three plans used in organizing the extended day schedule are outlined. General information on grouping, use of parent aides, and the establishment of the parent-teacher relationships is included. (ED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: