Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGornowich, Donald J.; und weitere
InstitutionGrand Rapids Independent School District, Minn.
TitelA School District Looks at an Alternative to Half-Day, Every Day Kindergarten Programs.
Quelle(1974), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChildhood Needs; Experimental Programs; Kindergarten Children; Parent Attitudes; Preschool Education; Program Evaluation; Questionnaires; Readiness; School Readiness Tests; Minnesota
AbstractThis brief report presents results of a statistical study comparing the effectiveness of full-day, alternate day kindergarten programs with the more traditional half-day, every day programs. An introduction to the data tables traces the development of kindergartens in the U. S. and Minnesota, in particular. Data were collected on 787 kindergarten children over a 4-year period (1971-74) in the Grand Rapids public schools. All schools participated in the full-day, alternate day program in the 1974 school year, which was used as the base year. The Metropolitan Readiness Tests, Form B, were used to measure school preparedness. Analysis of the data indicated that the full-day, alternate day programs did not hinder school readiness. Responses to a parent questionnaire supplied data on the effectiveness of the program in meeting the physical, social, emotional, and instructional needs of the child. Both parent and teacher response to the new program was favorable. (ED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: