Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJensema, Carl; Trybus, Raymond J.
InstitutionGallaudet Coll., Washington, DC. Office of Demographic Studies.
TitelReported Emotional/Behavioral Problems Among Hearing Impaired Children in Special Educational Programs: United States, 1972-73. (Series R, No. 1).
Quelle(1975), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Behavior Problems; Demography; Educational Background; Emotional Problems; Etiology; Exceptional Child Research; Hearing Impairments; Incidence; Racial Factors; Sex Differences; Statistical Data
AbstractA 1972-73 survey of 43,946 students in special education programs for the hearing impaired provided data on the relationship of reported emotional/behavioral problems to the following demographic variables: program type, sex, ethnic background, birth year, age at onset, degree of hearing loss, etiology, and existence of additional handicapping conditions. A total of 3,438 students were reported as having educationally significant emotional/behavioral problems. The greatest differences in rates of reporting emotional/behavioral problems were related to the student's sex (higher rates among males) and the presence or absence of other handicapping conditions (higher rates among those with other handicapping conditions). (Author/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: