Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOana, Robert G.; Eiszler, Charles F.
InstitutionMount Pleasant Public Schools, MI.; Central Michigan Univ., Mount Pleasant.
Titel[Science Modules: Materials/Textbook Review and Evaluation.]
Quelle(1975), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Elementary School Science; Higher Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Science Course Improvement Projects; Science Education
AbstractPresented are two of the science modules (from Appendix A), developed for a study at Central Michigan University, focusing on competency-based materials in science methods education for elementary school teachers. The Materials Module is designed to involve the preservice teachers in examining, analyzing and evaluating three elementary science curriculum projects: Elementary Science Study (ESS), Science Curriculum Improvement Study (SCIS), and Science - A Process Approach (SAPA). The Textbook Review and Evaluation Module is designed to cause preservice teachers to review and evaluate different science textbook series. It is based on the rationale that as teachers the college students will some day have to serve on a textbook selection committee. (PEB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: