Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmiley, Curtis Lee
TitelA Comparative Study of Compulsory vs Non-Compulsory Attendance in Secondary Biology Using the SYSTEMS APPROACH TO BIOLOGY Program as the Method of Teaching.
Quelle(1973), (174 Seiten)Verfügbarkeit 
Ph.D. Dissertation, Purdue University...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Attendance; Biology; Doctoral Dissertations; Educational Research; Individualized Instruction; Programed Instruction; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science; Systems Approach
AbstractThe basic problem examined was whether it is essential that secondary students be required to attend daily classes while studying beginning biology using the SYSTEMS APPROACH TO BIOLOGY program as a method of instruction. The study did not identify the population used nor how it was selected. Students were administered a pretest and posttest, using the Nelson Biology Test. The results indicated no significant difference between compulsory and non-compulsory attendance for students subdivided into high and low ability groupings concerning their performance. (Author/BR)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 73-28,142, MF-$5.00, Xerography-$11.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: