Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTraylor, Elwood B.
TitelA Look at the Residue: The Accidental/Incidental Contribution of Observational Field Research Methodology to the Understanding of the Social System of Woodmound (an Elementary School).
Quelle(1975), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Schools; Bilingual Students; Bilingual Teachers; Classroom Observation Techniques; Curriculum; Elementary Education; Learning; Teacher Behavior; Teacher Selection
AbstractThe focus of this study was the differential effects of a bilingual teacher and a nonbilingual teacher on the activity and interaction systems of classes where approximately 80 percent of the children were from bilingual homes. Special emphasis is on the general effects of teacher behavior on learning. Two teachers in an open-classroom school were observed for a year. A narrative of class activities was developed. The analysis of the data described (a) relations between levels of instruction, (b) inconsistencies in curricular packages, (c) visual transmission of teacher norms, (d) time-of-day variables related to teacher-student interaction, (e) ambiguous teacher-specialist relationships, and (f) observer influences on teacher activity and teacher-student interaction. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: