Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHale, Jim
TitelSchool Finance Reform in New Mexico, 1974. An Overview.
Quelle(1974), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAverage Daily Membership; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Equalization Aid; Finance Reform; Financial Needs; School Support; State Aid; State Legislation; State School District Relationship; Tax Allocation; Tax Effort; New Mexico
AbstractThis report provides an overview of the State school aid distribution plan passed by the New Mexico legislature in 1974. The previous school finance plan, passed in 1969, and the problems school districts experienced under that plan are briefly described, followed by a discussion of the 1974 legislation. The new plan is a weighted-pupil formula based on the National Education Finance Project model. It provides distributional equity by defining school district "need" on a weighted-pupil basis, and it provides taxpayer equity by allocating State funds in inverse proportion to local revenue. The author suggests that the 1974 New Mexico plan meets the Serrano test of fiscal neutrality for operational funds but lacks a systematic provision for capital outlay and debt service. (Author/JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: