Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStern, Virginia
InstitutionBank Street Coll. of Education, New York, NY.
TitelThe School Environment Inventory.
Quelle(1974), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Curriculum; Instrumentation; Interaction; Physical Environment; Primary Education; Student Teacher Relationship; Teaching Styles
AbstractThe School Environment Inventory (SEI), an instrument for characterizing classroom environments, consists of 23 scales subsumed under five major headings: (a) curriculum, (b) predominant mode of teaching, (c) degree and mode of organization of teaching, (d) quality of teacher's relationship with children, and (e) characteristics of the physical environment. The inventory was designed to distinguish between primary grade classrooms in which the teacher's ideology and teaching methods varied from traditional to open and progressive, in order to meet the needs of the Differentiated Child Behavior Observation System. Because the SEI makes explicit some crucial teaching dimensions, it is expected to be useful as an independent instrument, not only for characterizing classroom environment in research studies, but also for training and supervising teachers and paraprofessionals. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: