Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoman, Richard Allan
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelTeaching Problem Solving and Mathematics By Computer: An Interim Report.
Quelle(1974), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCompetency Based Education; Computer Assisted Instruction; Computer Programs; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Individualized Instruction; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Problem Solving; Program Descriptions; Teaching Methods
AbstractAn interim report from the National Science Foundation describes the FUNCTIONS program--an ongoing effort to teach problem solving and mathematics by computer. Two problems are discussed: How can math content be taught in a manner which also develops problem solving skills? Also, how does a curriculum organized to develop problem solving skills teach math content? The report concludes that both can be taught if math content is structured as a sequence of problems in which students induce organizational rules from examples. The report includes a description of the procedure, the computer programs, and the preparation of math content. According to this report, 88 percent of students taught this way achieve course objectives. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: