Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSamph, Thomas; Sayles, Felton
InstitutionSyracuse Univ., NY. School of Education.
TitelRacial Attitude and Cultural Expression Test (RACE). Student Questionnaire.
Quelle(1974), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitude Measures; Black Youth; Elementary Education; Elementary School Students; Racial Attitudes; White Students
AbstractDesigned to measure the racial attitudes of children, the items of RACE (Racial Attitude and Cultural Expression Test) are founded on a theoretical base established from the literature. Each item is replicated to provide internal consistency checks on each response set. Scoring is done by hand and is assumed to provide interval data. Reading skills are not required for the student to respond. RACE has twelve tasks to be read and described by the teacher. Each task has a picture or group of pictures which the student may arrange in any order he desires in relation to himself. These pictures are of black and white males and females. Test-retest reliability was computed and demonstrated an acceptable level on the variables of Linear Distance, Student Inclusion, Identification, and Power. Even though selected variables discriminated, overall, the instrument failed to discriminate positive and negative student attitude groups. (Author/RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: