Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBernal, Elias R. (Mitarb.)
InstitutionNational Education Task Force de la Raza, Albuquerque, NM.
TitelA Report of the Final Session of the National Bilingual/Bicultural Institute (Albuquerque, New Mexico, November 28-December 1, 1973).
Quelle(1973), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAgency Role; Biculturalism; Bilingual Education; Career Education; Educational Legislation; Educational Programs; Evaluation; Financial Support; Mexican Americans; Migrant Education; Participation; Teacher Education
AbstractAttending the National Bilingual Bicultural Education Institute in Albuquerque, New Mexico on November 28-December 1, 1973, were 1,300 representatives from 25 states. Among the institute's objectives were: (1) to review present and pending state bilingual bicultural education legislation and appropriations; and (2) to develop new directions for bilingual bicultural education for the 1970's which will lead to national legislation. This report presents the participants' final deliberations and recommendations at the concluding general session. Topics covered are: financial support; Title I of ESEA (Elementary and Secondary Education Act); research; evaluation; teacher training; migrant education; NIE's (National Institute for Education) philosophy and operational policy for career education; and the National Task Force de la Raza's mandate. Some recommendations are that: (1) the National Task Force de la Raza request NIE's director to freeze all top level positions until the time when the Spanish speaking people can be identified and be able to compete for said positions; (2) an institute for training parents of the bilingual community be funded and implemented; and (3) criterion reference testing be administered in the child's dominant language. The New Mexico Caucus resolutions are given. (NQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: