Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, Donald; Wilson, Thomas
InstitutionCenter for New Schools, Inc., Chicago, IL.
TitelA Quantitative-Qualitative Study of Student Subcultures in an Alternative High School.
Quelle(1973), (57 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Educational Innovation; High Schools; Intergroup Relations; Interviews; Nontraditional Education; Observation; Organization; Questionnaires; Research Methodology; Student Attitudes; Student Development; Illinois (Chicago)
AbstractThe norms and structure of student subcultures in a public alternative "high school without walls" in a large city are explored. The focus is on the attitudes of subculture members toward the innovative educational program and toward intergroup relations. The strengths and weaknesses of various research methodologies are investigated by analytically comparing the findings from: (1) attitude questionnaires given to alternative school students and a control group, (2) intensive interviews of an alternative school subsample and a control group, and (3) long-term qualitative participant observation and related field interviews. (Author)
AnmerkungenCenter for New Schools, 431 S. Dearborn, Suite 1527, Chicago, Illinois 60605 ($1.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: