Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoppedge, Floyd L.; Smith, Gerald R.
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. School of Education.
TitelEvaluation Practices and Preferences in Alternative Schools. Teacher Education Forum Series. Vol. 2, No. 20.
Quelle(1974), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Evaluation Methods; Evaluation Needs; Nontraditional Education
AbstractThis study presents information regarding evaluation practices and preferences in alternative schools. Data were collected from 118 participants attending a series of institutes dealing with alternative schools. The 8-item questionnaire includes the following topics: (a) affiliation with alternative schools or programs, (b) procedures for conducting evaluation, (c) purposes of evaluation, (d) factors preventing improved evaluation programs, (e) services needed in the area of evaluation, (f) receptivity to the idea of a center to provide needed services, (g) needed research, and (h) additional comments. This study supports the conclusion that alternative school personnel are receptive to evaluation especially when the information gained is used for program development. Lack of time, money, and personnel constitute major deterrents to improvement. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: