Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGhatala, Elizabeth S.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelA Clarification of Frequency Effects in Children's Discrimination Learning. Technical Report No. 294.
[Report No.: TR-294
Quelle(1974), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Child Development; Cognitive Development; Cognitive Processes; Discrimination Learning; Educational Research; Elementary Education; Grade 6; Learning Processes; Memory; Retention (Psychology)
AbstractFour experiments were conducted to assess the effects of certain stimulus variables on children's discrimination learning. In general, it was found that word frequency was negatively related to discrimination learning as long as the words were meaningful to the subjects. Moreover, the relationship between word and performance reversed in free-recall learning, as was expected. Equivalent relationships between frequency and learning were obtained with verbal and pictorial materials. The implications of these results were discussed in the context of popular accounts of memorial representation. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: