Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWestern Kentucky Univ., Bowling Green.
TitelTeacher Preparation Evaluation Program (TPEP). AACTE Leadership Training on PBTE. Abstract.
Quelle, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Evaluation; Followup Studies; Models; Student Teachers; Teacher Education
AbstractThe background of this abstract is the involvement of Western Kentucky University in an evaluative study designed to determine the feasibility of implementing a model such as the one described in Sandefur's "An Illustrated Model for the Evaluation of Teacher Education Graduates." The purposes of the study are as follows: (a) to aid faculty and administrators concerned with teacher preparation in making decisions pertaining to curriculum evaluation and development and (b) to test the feasibility of conducting the evaluation model with the scope and complexity as suggested. Selected student teachers were analyzed and observed by means of specific measurement instruments. The abstract describes the methods and procedures of the study including the preplanning phases, the selection of subjects, instruments used, the training of observers, the collection of data, and data analysis. (JA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: