Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, T. H.
TitelThe Challenge of Educational Leadership: State Boards and Results Oriented Management.
Quelle(1974), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Accountability; Administration; Collective Bargaining; Educational Administration; Educational Change; Educational Finance; Educational Policy; Equal Education; Leadership Responsibility; Management by Objectives; Performance Criteria; School District Autonomy; Special Education; State Boards of Education
AbstractThe U. S. Commissioner of Education discusses how State boards of education can make themselves more effective on behalf of many critically important causes in U.S. education today. He argues that State boards must take a tough, unequivocal position on some of the gross inequities that have stood for so long. Additionally, the five most critical problems and performance gaps on which State activism should focus are school finance equity, school district organization and boundaries, collective bargaining in education, education of handicapped children, and performance accountability in education. (Author/WM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: