Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Richard C.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana.
TitelRetention of Text Information as a Function of the Nature, Timing, and Number of Quizzes.
[Report No.: AD-780-515
Quelle(1974), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHigh School Students; Learning Processes; Memory; Psychological Studies; Psychological Testing; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractIn two experiments a total of 662 high school students read a prose passage, took a verbatim or paraphrase quiz, and a week later completed a verbatim or paraphrase delayed test. Taking a quiz significantly enhanced performance on the delayed test. Performance was consistently much higher on the verbatim than on the paraphrase forms of quizzes and tests. Fitting the data rather well was a theory which assumes that a verbatim question is best at evoking retrieval of phonologically coded information in short term memory whereas a paraphrase question is best at instigating transfer of the information into long-term semantic memory. (Author)
AnmerkungenNational Technical Information Service, Springfield, Virginia 22151 (AD-780 515/3GA, MF $1.45, PC $3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: