Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFuhrman, Susan H.
InstitutionGreater Newark Urban Coalition, NJ.
TitelLocal Control: Fear or Fantasy. A Report of the New Jersey Education Reform Project.
Quelle(1974), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Equalization Aid; Finance Reform; School District Autonomy; School Districts; School Taxes; State Aid; State Legislation; State School District Relationship
AbstractToday local control over education seems to face the most serious challenge in its history. The movement to reform school finance raises the specter of the State assuming its formal consitutional powers and removing autonomy from the communities. Hence, it is argued, as the State takes over control of taxation and expenditures it will want to assure accountability for its dollars by becoming heavily involved in all educational decisions from curriculum to personnel to determination of snow days. This paper argues that the question of financial reform need only affect the revenue raising aspects of local control, and State inroads into fiscal support may only be partial at that. The author contends that local districts are already restricted in their options in the present financial context of heavy dependence on local taxation. The factors presently limiting autonomy are examined. (Author/JF)
AnmerkungenLarry Rubin, Research Director, New Jersey Education Reform Project, Greater Newark Urban Coalition, Inc., 24 Commerce Street, Suite 605, Newark, New Jersey 07102 ($1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: