Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFenske, Robert H.; Scott, Craig S.
TitelCollege Students' Goals, Plans, and Background Characteristics; A Synthesis of Three Empirical Studies.
Quelle(1973), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitude Change; College Bound Students; Longitudinal Studies; Occupational Aspiration; Speeches; Student Characteristics; Student Needs; Student Personnel Services
AbstractThis study was designed to provide longitudinal data bearing on the change and/or stability of college-bound students' educational and vocational goals, as well as their background characteristics. Data from three studies were contrasted and compared. Included in these studies were: (1) a 2-year followup of 4,009 junior college students; (2) a 4-year followup of 5,623 4-year college students; and (3) a comparison of the responses of two independent samples (32,351 and 50,205) of high school seniors. Considerable differences in stability among characteristics were found; however, these seemed to be orderly and according to expectation. The utility of the findings regarding changes and stability in student characteristics for college personnel workers is discussed, and possible applications are suggested. (Author/PC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: