Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarley, Frank H.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelChildren's Learning from Discourse: Advance Organizer, Text Sequence, and Arousal Effects on Literal and Inferential Comprehension. Technical Report No. 265.
Quelle(1972), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArousal Patterns; Behavior Patterns; Educational Research; Elementary Education; Language Skills; Learning Processes; Memory; Reading Ability; Reading Comprehension; Retention (Psychology)
AbstractThe effects of arousal on literal and inferential comprehension of text over short- and long-term retention intervals were studied using 369 elementary school children. Putative arousal manipulations were of two types: expectation and deviations from expectation as established by an advance organizer followed by text that for different experimental conditions varied in structure, and insertion of words varying in arousal value. It was found that expectancy had no significant effect on literal and inferential comprehension at either retention interval. There was also no significant effect of the advance organizer itself. Word arousal (positive affect) significantly aided long-term literal comprehension, in line with previous work, while long-term inferential comprehension was significantly facilitated by negative affect. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: