Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMolina, Huberto; Shoemaker, David M.
TitelA Preliminary Evaluation of a Bilingual Spanish/English Program Using Multiple Matrix Sampling.
Quelle(1973), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Elementary School Students; English (Second Language); Item Sampling; Language Instruction; Program Evaluation; Program Improvement; Spanish Speaking
AbstractThe Michigan Oral Language program was installed in the Santa Paula School District for a 2-month tryout and student performance before and after the program was assessed through multiple matrix sampling. Student performance over seven content areas was determined for both the English and Spanish language components. In all seven content areas, performance was high in English and low in Spanish. Specifically, for each of the seven content areas investigated (mathematics-science, social studies, colors, numbers, commands, one-word answers, and total), performance in Spanish was approximately 58 percent less than that over the comparable English content area. The results suggest strongly that a major modification is required in the Spanish language component of the program. From exprience gained in this tryout, recommendations were made for improving the program. (Author/BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: