Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolliday, William G.
TitelLearning Interference and Imagery Considerations Associated with Science Diagrams and Prose Media.
Quelle(1974), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Imagery; Instructional Materials; Interference (Language); Learning; Secondary School Science
AbstractIt was hypothesized that distinct conceptual relationships are better displayed in a unitary complex science diagram relative to a text description. A second hypothesis stated that the placement of a textual description adjacent to a unitary complex science diagram generally will divert the learners' attention to the theoretically less effective unit, the textual description. Adjunct verbal questions relative to a prose criterion posttest were used to facilitate the learners' inspection behavior. Two hundred seven high school biology students constituted the sample used in the experiments. Five treatment groups were formed: (1) word (black and white, block) diagram, (2) word diagram with prose, (3) picture-word (colored, stylized) diagram, (4) picture-word diagram with prose, and (5) prose. Four orthogonal comparisons of the means (p less than .05) supported the hypotheses. The word and picture-word science diagram treatments were independently more effective than a prose description and more effective than the multi-media or combination of the same diagram and prose. It was suggested that the effectiveness of certain multi-media science instructional presentations can result in learning interference. (Author/EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: