Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLewis, Richard F.
InstitutionSyracuse City School District, NY.
TitelA Survey of 1972 Teacher Opinion. Observational Report No. 7217.
Quelle(1972), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHandicapped Children; Media Selection; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Program Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractThe Computer Based Project for the Evaluation of Media for the Handicapped conducted a study to determine teachers' attitudes toward the project and his/her knowledge of project operations. Twenty-three teachers participated in interviews focused on three major areas: the student, the teachers, and the project. An interview checklist of 12 items was used by the interviewers to record the frequency of teacher comments. Completed interviews were analyzed using three predetermined attitude categories: positive, indifferent, and negative to the project as defined in criteria for judgement of teacher comments. The interviews produced 32 recommendations aimed at improving interaction between the project and the teachers. Recommendations concerned information desired by teachers, teacher involvement, and input in some aspects of the project to facilitate student experiences, and procedures which may assist teachers in understanding project services. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: