Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatzenmeyer, Conrad G.; und weitere
TitelA Model for the Development and Evaluation of Placement Tests for Objective Based Curriculum Management Systems.
Quelle(1974), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiagnostic Tests; Educational Diagnosis; Elementary School Students; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Models; Placement; Test Construction
AbstractIn many objective-based curriculum management systems, students' curricular activities are carefully directed by their own performance through extensive pretesting. When implementing such programs, however, there are often only rough criteria for appropriate leveling of students, necessitating extensive retesting. This paper outlines a model for the development and evaluation of a placement test for the Word attack area of the Wisconsin Design for Reading Skill Development. A thirty-item placement test was constructed and tried out in two elementary schools prior to program implementation. Development strategies and effectiveness of the placement test in minimizing leveling errors are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: