Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrittingham, Barbara E.; Netusil, Anton J.
TitelParallel Needs Assessments Among Small, Rural Districts as a Basis for Cooperative Planning.
Quelle(1974), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Community Involvement; Cooperative Planning; Curriculum Development; Educational Assessment; Educational Needs; Educational Objectives; Rural Schools; School Districts
AbstractThe purpose of the project was to identify common curricular needs among seven small contiguous midwestern school districts by means of parallel needs assessments conducted independently by each district. Operating under a state finance plan in which school spending is tied directly to student enrollment and faced with a decreasing number of students, the districts were desirous of avoiding or postpoining consolidation. Independent parallel needs assessments provided a method of cooperative planning which would allow them to retain their autonomy and yet share resources for those goal areas which were identified as common needs. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: