Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKerst, Stephen; Levin, Joel R.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelExperimenter-Provided vs. Subject-Generated Learning Strategies: Which Is Better?
Quelle(1973), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Students; Individual Differences; Learning Processes; Paired Associate Learning; Pictorial Stimuli
AbstractA paired-associate task was given to 119 middle-class fourth and fifth graders to investigate the nature and development of mediational strategies in children's learning. Imagery and sentence mediators which linked the stimuli and responses of pictorial paired associates were either provided by an experimenter or generated by the children. While both experimenter-provided and subject-generated sentence and imagery strategies were equally facilitative at acquisition and on a retest a week later, variability was greater in the subject-generated strategy groups. The latter result suggests that individual differences related to strategy generation are greater than those related to strategy utilization in children at this age. (Author/DP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: