Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchenck, Betsy R.; Canaday, Helen
TitelA Failure to Teach Very Young Children to Conserve Number.
Quelle(1974), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavioral Science Research; Cognitive Development; Concept Formation; Conservation (Concept); Preschool Children; Teaching Methods
AbstractThis document describes experimental attempts to teach young children the concepts of conservation of number. Subjects were 48 nursery school children who were divided into experimental and control groups. All children were individually pretested for conservation, after which the experimental group alone received two training sessions. The teaching procedures stressed practice with counting objects, one to one correspondence with objects, addition, subtraction, and the concepts "row", and "same". Both groups were posttested. No significant differences between groups due to the treatment procedure were found. Discussion focuses on Piaget's developmental theory, implications for early childhood education, and future research needs. (DP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: