Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCentra, John A.; Linn, Robert L.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelStudent Points of View in Ratings of College Instruction.
[Report No.: RB-73-60
Quelle(1973), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Course Evaluation; Faculty Evaluation; Higher Education; Research Projects; Student Attitudes; Teacher Evaluation
AbstractThis study investigated student points of view in their ratings of specific courses and instructors by analyzing student responses within each of three classes separately, and then sought to generalize the results further by additional analyses, with 300 students randomly selected from 402 classes in five colleges. Different points of view were found for student ratings of course examinations, textbooks and supplementary readings, and class discussions. These various points of view were moderately related to such student characteristics as grades and sex, although not in all three of the classes studied. This last point underscores the importance of the context (i.e., the particular course) in understanding or interpreting the meaning of student ratings. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: