Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrayer, Dorothy A.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelImplications of The Model for Instructional Design.
Quelle(1973), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Processes; Concept Formation; Concept Teaching; Educational Strategies; Individual Needs; Instructional Design; Learning Processes; Learning Readiness; Models; Teaching Methods
AbstractThree aspects of concept teaching might be guided by the conceptual learning and development model. First, by assessing the characteristics of cognitive style, classificatory skills, and logical reasoning ability, the student's readiness to attain concepts under various circumstances can be determined. Secondly, the model points to optimal methods for teaching concepts. The basic strategy in determining such methods is to note the cognitive operations entailed in reaching the desired level of concept attainment, then to speculate on conditions which would either hinder or facilitate these operations. Instructional methods which are effective in concept instruction may be related to the operations postulated by the model. In turn, new instructional methods might be formulated on the basis of their potential for facilitating one or more of these operations. Thirdly, the model provides direction in the search to find ways of adapting concept instruction to individual needs of the learner. (RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: