Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inForness, Steven R.
InstitutionCalifornia State Coll., Los Angeles. Special Education Center.; California Univ., Los Angeles. Graduate School of Education
TitelClassroom Observation of Potential Special Education Children.
[Report No.: TR-SERP-1972-A3
Quelle(1972), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Elementary School Students; Exceptional Persons; Handicap Identification; Research Methodology; Special Education; Student Behavior
AbstractThe present study is a portion of a larger study dealing with early identification of children with potential learning or behavioral difficulties. Specifically, the purpose of this phase of the project was (1) to refine classroom observation techniques and procedures and (2) to collect classroom observation data on children in regular classes who were referred as potential classroom behavior problems. Children for the present study were 6.0--8.11 years old and were selected from cases referred to the UCLA Department of Psychiatry Child Outpatient Clinic. Results indicated behavioral differences between target children and their classroom peers. Subjects had lowered attending behavior and more frequent interaction with teachers, although not necessarily overt disruptive behavior. (SBT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: