Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaunders, Charles B., Jr.
TitelFewer Dollars, Shrinking Enrollments, Fixed Cost: New Financial Dilemma.
Quelle(1974), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Educational Legislation; Elementary Education; Enrollment Trends; Federal Aid; Federal Programs; Federal State Relationship; Financial Problems; Government Role; School Support; Secondary Education; Speeches
AbstractIn this speech, the author analyzes what should be the proper role of the Federal Government in the financing of public elementary and secondary education. The paper begins with a brief discussion of the financial dilemma the schools face currently; statistics are cited relative to student enrollment, capital costs, teacher salaries, and other operating expenses. The author argues against expanding substantially the federal role in education, and contends that the Federal Government should continue to exercise leadership, through research and demonstration, in areas that involve the national interest. The paper concludes by examining efforts that are being made to stabilize, simplify, consolidate, and equalize current federal educational programs. (Author/DN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: