Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTalbot, Walter D.
TitelNew Methods of Financing Public Education.
Quelle(1974), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Accountability; Educational Finance; Educational Needs; Educational Trends; Elementary Education; Equal Education; Equalization Aid; Finance Reform; Foundation Programs; Government Role; Public Education; Public Opinion; School Support; School Taxes; Secondary Education; Speeches; Tax Allocation
AbstractIn this speech, the author discusses the sources of revenue for public education and the methods of distributing funds for its financing. The discussion is based on the underlying premise that equalizing educational opportunity is desirable. The author points out trends in educational legislation and common philosophical points of view on school finance, examines the causes for rising costs in education, assesses the adequacy of foundation programs using the Utah case for illustration, and looks at the various options for school district organization. The document lists concerns to be examined as changes are considered in the financing of public education. The document concludes with discussions on the federal and business roles in education and educational accountability. (Author/DN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: