Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHiller, Jack H.; Ulman, Jerome
TitelEffects of Preparation and Sex on Vagueness in Self-Prompted Lecturing.
Quelle(1973), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Communication Skills; Educational Psychology; Lecture Method; Psychological Studies; Sex Differences; Speech Habits; Speech Skills; Verbal Ability
AbstractStudents enrolled in a university educational psychology course were subjects in this study to determine the effects of preparation on the level of vagueness in lecturing. Subjects were provided either five or eleven minutes to prepare lecture notes on a given topic. Results showed preparation time, number of note words, and a test of topic knowledge all yielded highly significant correlations with vagueness. The lecturer's perception of his own effectiveness had a weak relationship with vagueness but a significant relationship with verbal productivity. Females were found to be more predictable then males. (Author/HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: