Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Lary
InstitutionMinneapolis Public Schools, Minn. Dept. of Research and Evaluation.
TitelAuxiliary Personnel in the Minneapolis Public Schools: A Profile.
[Report No.: C-71-73
Quelle(1972), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterParaprofessional School Personnel; Research; School Aides; Teacher Aides
AbstractA survey was conducted to determine the background characteristics of the auxiliary school personnel employed by the Minneapolis public school system. Eighty percent of all such employees on a particular month's payroll responded via questionnaire. Analysis of the data indicated that the typical aide was white, married, female, over 36 years old, and was not the major wage earner in the household. Differences between aides in Title I schools (schools supported by Title I of the Elementary and Secondary Education Act) also occurred: Title I aides had more experience and worked longer hours per week than did non-Title I aides, and a greater percentage of aides in Title I schools spent more time in the classroom than did aides in non-Title I schools (who spent more time on routine clerical duties). (Two appendixes are included: a sample questionnaire and charts of the response data.) (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: