Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Bayla F.; und weitere
InstitutionUrban Inst., Washington, DC.
TitelThe Atlanta Project: The Impact of Signals of Relative School Performance.
Quelle(1973), (143 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Administration; Decision Making; Economic Status; Information Utilization; Performance Factors; Program Evaluation; Public Schools; School Districts; Urban Education
AbstractThis report presents the results of a field test conducted in the Atlanta Public School System during the 1972-73 school year. The test attempted to determine what effects the introduction into a school system of specially prepared information on the relative achievement levels of schools and grades serving students of similar economic levels would have on school system management, decisions, and operations. Two results were expected: the production of different management decisions and better information on how the school system management actually attempts to influence performance. The report also describes the reasons underlying the development of signals of relative performance, the techniques used in that development, and properties of the signals. (Page 27 of Chapter II may reproduce poorly.) (Author/WM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: