Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStang, David J.
TitelThe Effects of "Mere Exposure" on Learning and Affect.
Quelle(1972), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffective Behavior; College Students; Learning; Learning Processes; Memory; Positive Reinforcement; Recall (Psychology); Rewards; Serial Ordering; Stimuli
AbstractThe mediating role of learning in the relationship between repeated exposure and affect was explored and supported in three experiments involving a total of 229 undergraduate participants. It was found that both learning and affect measures behaved in essentially the same way as a function of exposure duration (experiments I and III), serial position (experiments I and II), rating delay (experiment I) and stimulus properties (experiment I). These results suggest learning may be intrinsically rewarding, and clarify one of the mechanisms involved in the relationship between exposure frequence and effect, extending Berlyne's (1970) two factor theory of "mere exposure" effects. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: