Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Project Social Studies Curriculum Center.
TitelChina. Grade Eleven. [Resource Unit III.] Project Social Studies.
Quelle(1968), (247 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArea Studies; Asian Studies; Communism; Comparative Analysis; Course Content; Cross Cultural Studies; Curriculum Guides; Educational Objectives; Grade 11; History; International Relations; Non Western Civilization; Resource Units; Social Studies; Teaching Methods; Units of Study; China
AbstractThis unit on China is one of four resource units for an eleventh grade area studies course. The unit contains an introduction, a section on Chinese history, and one on Chinese foreign relations. Each section is preceded by a list of objectives, as to generalizations, skills, and attitudes. The double-page format relates objectives to pertinent content, teaching procedures, and instructional materials. Different policies followed by communists in China and in the Soviet Union are compared. The United States' policies toward China are examined in the light of the split between these two communist powers. A teachers' guide for the entire course is SO 006 320. (Author/KSM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: