Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanneman, Gerhard J.; und weitere
InstitutionConnecticut Univ., Storrs. Communication Research Program.
TitelTelevised Drug Appeals; A Content Analysis. Drug Abuse Information Research Project.
Quelle(1972), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Content Analysis; Drug Abuse; Information Dissemination; Mass Media; Programing (Broadcast); Publicize; Television; Television Commercials
AbstractCriticism of the role of the media in the dissemination of drug abuse information demonstrates a need for investigating the message characteristics of televised public service announcements criticizing the use of drugs. An analysis of anti-drug commercials telecast in Connecticut in December 1971 indicates that drug abuse messages are primarily telecast during "non-prime-time" periods. The messages generally contain little specific information, are not directed at identifiable audiences, and customarily use actors or sports celebrities as announcers. The message strategy is usually "fear appeal." The need for additional information about audiences of public service announcements and the actual effects of telecast drug abuse messages is apparent. (RN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: