Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrymier, Jack R.
TitelWho Is Accountable to Whom and for What?
Quelle(1973), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Educational Finance; Educational Methods; Educational Objectives; Ethics; Federal Aid; Humanization; Performance Criteria; Public Schools; School Responsibility; Standards
AbstractThere is a real conflict between "humanism" as a point of view and "accountability" as a process. Most of the "accountability" literature today is characterized by a devotion to measurable ends, an implicit belief that the ends justify the means. The other half of the educational equation has to do with educational means, yet many people are ignoring the ethical, human questions which are involved. The United States Office of Education itself is fostering financial dependency among educational institutions by establishing conditional relationships (e.g., if the work is done then the funds are forthcoming.) Obviously, school people are responsible for what they do; and for how they teach, administer, and supervise in schools. However, holding one person or institution"responsible" is different from demanding responsibility for the deeds of another. (Author/WM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: