Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionStanford Research Inst., Menlo Park, CA.
TitelFollow Through Program Sponsors.
Quelle(1972), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Community Involvement; Compensatory Education; Disadvantaged; Disadvantaged Youth; Educational Development; Parent Participation; Research Projects
AbstractThis document is a description of Follow Through, a research and development program for disadvantaged children of low-income families that fosters projects around the country emphasizing parental and community involvement. The paper indicates that each project must be comprehensive in scope and directly focus on all aspects of child learning and development including medical and dental health, career advancement guidance, and psychological services. The main body of the document includes a description of the nature of the program, its sponsors, and its support services. Supplementary materials include an essay "The Effectiveness of Compensatory Education," which presents achievement results from the national evaluation of Follow Through, and a booklet on Follow Through program sponsors, which includes descriptions of each Follow Through project. (JA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: