Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEssex, Martin W.
TitelAccountability from the Point of View of a Chief Administrator.
Quelle(1970), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Accountability; Counselor Role; Educational Change; Personnel Directors; Speeches; Testing
AbstractThe responsibility of the pupil personnel director in educational accountability is discussed. Although significant improvements have been made in almost every area of education in recent years, there is a sense of crisis, anger, and anxiety. The public is demanding new forms of accountability. Norms on standardized achievement tests have ceased to satisfy a sizeable segment of U.S. citizens. Questions that the public may be asking are: (1) Can you put the counselor on the firing line as is the classroom teacher and the front line administrator? Does he maintain an efficient organization, a daily schedule of interviews?; (2) Does the psychologist write voluminous case reports or does he work with people?; (3) Do you spend most of your time with the problem children and little time with the normal children? and (4) Can testing be directed to positive and immediate diagnostic purposes? (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: