Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBethune, Paul P.
TitelA Comparison of the Ability to Read a Standardized Science Test and a Revised Standardized Science Test with the Test Results as Interpreted through Practice in the Schools.
Quelle(1972), (132 Seiten)Verfügbarkeit 
Ed.D. Dissertation, University of Southern Mississippi...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Doctoral Dissertations; Educational Research; Evaluation; Reading Ability; Science Education; Secondary School Science; Test Construction
AbstractThe study was designed to probe the changes that might occur in achievement test results if test items were made easier to read. The rewording of the test, the cross-validation of items by a panel, and the application of readability formulas to the reworded test gave, in theory, a comparable instrument. By agreement of readability formulas (Dale and Chall, SRA, Fry), the reworded test was easier to read. Of the 412 ninth grade students, 198 were given the revised Florida State-Wide Testing Program and 214 were given the reconstructed test. All were given the Comprehensive Test of Basic Skills. The findings seemed to indicate that making a test easier to read did not produce changes in the results of the test. (Author/EB)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 73-5549 MF-$4.00 Xerography-$10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: