Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrask, Marvin Wellington
TitelA Study on Interaction Between Aptitudes and Concrete vs. Symbolic Teaching Methods as Presented to Third-Grade Students in Multiplication and Division.
Quelle(1972), (133 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDoctoral Dissertations; Elementary School Mathematics; Instruction; Learning; Learning Theories; Mathematics Education; Research
AbstractThe interaction between aptitudes and concrete vs. symbolic teaching methods was investigated. One class of randomly selected third graders was taught multiplication and division by a symbolic method while a second class was given a manipulative approach. Each student took the Stanford Achievement Test battery, the Otis-Lennon Mental Ability Test, and the Torrance Test of Creative Thinking prior to instruction, and was given achievement tests after instruction. Results showed that students of above-average ability in arithmetic computation were helped by the manipulative models presented in this study and that students of below-average ability benefited more from the symbolic instructional methods. (Author/DT)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 73-4971 MF-$4.00 Xerography-$10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: